Najlepsze sposoby na zdrowe i mocne kości

Każdy z nas chce jak najdłużej cieszyć się zdrowiem i energią. Z wiekiem dochodzi do niekorzystnych zmian w organizmie, zmiany te często dotyczą układ kostno-szkieletowego. Nasze kości tracą gęstość i stają się bardziej podatne na uszkodzenia i złamania. Jak zachować zdrowe kości na dłużej? Bardzo dużo zależy od naszego trybu życia i sposobu odżywiania.

Po pierwsze – dieta

Pamiętajmy, aby w naszej codziennej diecie znalazły się produkty bogate w wapń, takie jak mleko, kefiry, jogurty oraz takie, które zawierają dużo witaminy D, czyli zielone warzywa, orzechy.

Suplementacja jest ważna

Jeśli stwierdzono u nas problem z kośćmi (na przykład osteoporozę czy osteopenię), to czasami nie wystarczy sama dieta. Niezbędna staje się suplementacja witaminy D i wapnia. Dobrze przyswajalnym preparatem, zawierającym witaminę D jest na przykład Molekin D3. Spytajmy naszego lekarza o szczegóły i dawkowanie.

Ruch i aktywność fizyczna

To niezbędny element dbania o mocne kości. Nie zapominajmy o codziennej, regularnej aktywności fizycznej. Wystarczy jogging lub długie spacery z psem, forma sportu jest dowolna.

Prawidłowa gospodarka hormonalna

Wyrównany poziom hormonów w naszym organizmie to kolejny element niezbędny dla utrzymania zdrowia kości. Jeśli chorujemy na niedoczynność tarczycy – dbajmy o prawidłowe poziomy hormonów.

Dieta bogata w wapń, wspomaganie się suplementami, takimi jak Molekin D3 oraz regularne ćwiczenia pomogą nam na długie lata zapomnieć o problemach z kośćmi.